U našem projektu Zdravi duh Vlačića sudjelovali smo u mnogo radionica s elementima kraćih predavanja, rasprava i demonstracija. Projekt smo započeli s tri radionice u 5. razredima kojima je naglasak na učenju i s jednom radionicom kojoj je naglasak na korištenju slobodnog vremena. Učenici su kroz razne interaktivne aktivnosti saznali kako organizirati vrijeme, mjesto i način učenja, upoznali se sa stilovima i tehnikama učenja povijesti i geografije te naposljetku pronašli svoj stil učenja. Uslijedila je radionica korištenja slobodnog vremena. U radionici su učenici mogli naučiti kako je slobodno vrijeme važno za održavanje našeg zdravlja, posebno mentalnog te su planirali malu promjenu koju mogu uvesti u svoj sadašnji dnevni raspored kako bi učinkovitije iskoristili slobodno vrijeme. Uslijedila je radionica u kojoj su važnost dali stvaranju pozitivne slike o sebi kao učeniku. Radionice učenja je provela pedagoginja Elide Živić, a radionice korištenja slobodnog vremena i samopouzdanja ravnateljica Sanja Gregorinić Trumić. Projekt smo nastavili s radionicama u 5. razredu kojima je naglasak na emocijama (prepoznati, razlikovati ugodne od neugodnih, naučiti načine nošenja s neugodnim emocijama), mislima u emocionalno obojenim situacijama (prepoznati negativne misli i utjecaj na emocije, pronaći pozitivne misli koje ohrabruju i podržavaju) i ponašanju (pronaći načine pronalaženja hrabrosti u sebi unatoč strahu). Osmislili su male korake prema ostvarenju svojih snova. Zainteresirani učenici upoznali su se s Mindfulness tehnikom. Radionice je provela psihologinja Iva Sergo.  Kroz pričanje priče knjižničarka Silva Tenčić je s učenicima obradila temu što učiniti kada pogriješiš u školi.

 U 4. razredu učenike smo upoznali s Mindfulness tehnikom. Cilj radionica je bio promijeniti ponašanja koja su posljedica loših strategija suočavanja sa stresom i jačanje samokontrole. Naglasak je na razvoju efikasnih strategija za suočavanje sa stresom, razvoju vještina samokontrole i samoregulacije, jačanje pozitivne slike o sebi te razvoj empatije prema drugima (vježbe osjetila, pokreta, disanja, tijela, misli, osjećaja, ljubaznosti, zahvalnosti). Radionice je provela psihologinja Lorena Černjul.

Ove godine u projekt su se uključili  i učenici 7. razreda. Naučili su praktično primijeniti tehnike fizike i kemije. Posvetili smo se i osjećajima i mislima u adolescenciji, psihičkim promjenama koje se javljaju, identitetom i kako ostati svoj unatoč očekivanju okoline i pritisku vršnjaka. Zainteresirani učenici sudjelovali su u radionicama Mindfulnessa. Učenicima su radionice koristile i otvorile im vidik u psihičke promjene u adolescenciji. Radionice je provela psihologinja Iva Sergo.

Opći cilj projekta Zdravi duh Vlačića jest očuvanje mentalnog zdravlja prevencijom razvoja psihičkih poremećaja u osnovnoškolskoj dobi povezanih s anksioznošću i depresivnošću, a kroz jačanje socijalno-emocionalno-životnih vještina, vještina opuštanja i vještina učenja učenika. 

Skip to content