Republika Hrvatska
Istarska županija

Osnovna škola Matije Vlačića Labin

KUĆNI RED

Na temelju članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj (NN 87/08,
86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 136/14, 152/14,
07/17,68/18,98/19, 64/20, 151/22, 155/23, 156/23) i članka 60. Statuta Osnovne škole
Matije Vlačića Labin (u daljem tekstu: školska ustanova), nakon prethodno provedene
rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, Školski odbor na sjednici
održanoj dana 13.6.2025. godine donio je

KUĆNI RED

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Kućnim redom Osnovne škole Matije Vlačića Labin utvrđuju se:
– pravila i obveze ponašanja u školskoj ustanovi i njenom unutarnjem i vanjskom
prostoru
– pravila međusobnih odnosa učenika
– pravila međusobnih odnosa učenika i radnika
– radno vrijeme školske ustanove
– pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja,
diskriminacije, neprijateljstva i nasilja te
– način postupanja prema imovini
– druga pitanja važna za unutarnji rad Škole
– školska prehrana
– mjere u slučaju kršenja kućnog reda
U školi je zabranjen svaki oblik promidžbe i prodaje proizvoda koji nisu u skladu s
ciljevima odgoja i obrazovanja.

Članak 2.

Kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima
matične i područne škole OŠ Matije Vlačića Labin (u daljnjem tekstu: školska ustanova).
Izrazi koji se koriste u Kućnom redu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose
se jednako na muški i ženski rod.

Članak 3.

S odredbama Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.
Jedan primjerak Kućnog reda ističe se na vidljivom mjestu u zbornici i na web stranicama
školske ustanove. Izvadak ih Kućnog reda škole ističe se na vidljivom mjestu u školskoj
ustanovi.

Članak 4.

Za održavanje kućnog reda odgovorni su svi zaposlenici i učenici škole.
BORAVAK U PROSTORU ŠKOLE

Članak 5.

Učenici, zaposlenici te druge osobe mogu boraviti u prostoru školske ustanove samo
tijekom radnog vremena, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i drugim
slučajevima o čemu odlučuje ravnatelj školske ustanove i/ili voditelj područne škole.
Stranim osobama nije dozvoljeno samostalno kretanje u prostorima školske ustanove
tijekom nastave te ometanje nastavnog procesa. Isti su dužni javiti se dežurnom osoblju,
učitelju ili tajnici, ravnatelju ili stručnom suradniku, te navesti razlog svog dolaska.
Učenici i djelatnici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u školske ustanove
strane osobe.
Roditelji mogu ulaziti u školu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu
učiteljima, stručnoj službi ili ravnateljici, te na poziv od strane škole. Učitelj koji ima
zakazane informacije otvara vrata te ispraća posjetitelja i zatvara vrata.
Roditelji su dužni pristojno i s uvažavanjem ophoditi se prema učiteljima, razrednicima,
stručnoj službi, ravnateljici i ostalom školskom osoblju. U slučaju vrijeđanja, prijetnji,
zastrašivanja i drugih neprimjernih radnji školski djelatnici prekinut će neposrednu
(razgovor uživo, telefonski razgovor) ili posrednu komunikaciju (elektronička pošta). U
slučaju težih povreda pozvat će se policija ili poduzeti druga pravna zaštita.

Članak 6.

Učenici imaju obvezu doći pravovremeno u školsku ustanovu, najkasnije 10 minuta prije
početka 1. sata, a napustiti istu najkasnije 10 minuta nakon završetka školskih obveza.
– izbrisati crveno
Učenici se u slučaj lošeg vremena okupljaju u holu škole, a za lijepog vremena u
školskom dvorištu.

Prije početka prvog sata učenici se okupljaju na školskom dvorištu. Na znak zvona za
početak nastave učenici ulaze u učionicu te su obvezni biti na svojim mjestima i pripremati
pribor za rad.

Učenici napuštaju školsku zgradu – u roku od 10 min nakon završetka školskih
obaveza, no u slučaju potrebe mogu ostati u holu ili knjižnici do vremena polaska
školskog
autobusa ili dok roditelji ne dođu po njih.

Na znak zvona za početak nastave učenici i učitelji ulaze u učionicu te su
obvezni biti na svojim mjestima i pripremati pribor za rad.
Učenici su dužni kroz prostore školske ustanove kretati se desnom stranom te dati
prednost prolaza učiteljima, ostalim zaposlenicima školske ustanove, odnosno građanima
koji su u posjetu.
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se
učitelju. Predmetni učitelj je tada dužan evidentirati učenikovo zakašnjenje, upisati koliko
je vremena zakasnio, a dužnost razrednika je da taj sat opravda ili ne opravda u skladu s
navodima učenika odnosno roditelja.
Učenici koji učestalo neopravdano kasne ili izostaju podliježu pedagoškim mjerama
sukladno Statutu školske ustanove.

Članak 7.

Učenici ne smiju bez dozvole napuštati nastavu, izostajati, kasniti na nastavu ili
druge oblike organiziranih školskih aktivnosti (INA, izleti, kulturne priredbe, sportska
natjecanja i ostalo prema Školskom kurikulumu i rasporedu nastave).
Dozvolu za izostanke daju:
– predmetni učitelj za svoj sat,
– razrednik do 3 radna dana,
– ravnatelj do 7 radnih dana,
– Učiteljsko vijeće za više od 7 radnih dana.
Ukoliko učenik izostaje zbog obveza u nekoj od izvanškolskih aktivnosti voditelji
istih dužni su prethodno usmeno ili pismeno zatražiti od ravnatelja odobrenje.
Za vrijeme nastave učenik ne smije biti udaljen sa sata. U slučaju da je takav
postupak neminovan, učitelj odvodi učenika razredniku, psihologu, pedagogu ili ravnatelju.

Članak 8.

Izostanke iz škole učenici su dužni opravdati pravovaljanim dokumentom izdanim od
nadležnog liječnika ili medicinske ustanove ili ispričnicom roditelja odnosno skrbnika (do 3

dana, osim u iznimnim slučajevima) koju su dužni predati razredniku najkasnije 7 dana
nakon što je prestao razlog izostanka.
Učenici su dužni potruditi se, a roditelji voditi računa, o nadoknadi propuštenog gradiva.

Članak 9.

Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor
traje pet minuta, a veliki odmor 20 minuta.

Za vrijeme malih odmora, velikog odmora i slobodnih sati učenici ne smiju
napuštati zgradu.
Za vrijeme velikog odmora moraju boraviti u marendariju, a nakon što pojedu u
dvorištu školske ustanove pod nadzorom dežurnog zaposlenika. Nije dozvoljeno šetanje
po školi i boravak u holu tijekom marende.

Za učenike koji samoinicijativno napuste prostor Škole, tijekom nastave ili odmora,
Škola ne snosi odgovornost.

Članak 10.

Učenici ne smiju bez dopuštenja ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja, tajnika ili
kabinete stručne službe.

RADNO VRIJEME

Članak 11.

Školska ustanova radi u petodnevnom radnom tjednu.
Škola je otvorena od 7.00 do 22:00 sata, radno vrijeme primanja stranaka od
8:00 do 14:00, a radno vrijeme dvorane za vanjske korisnike od 14 do 21 sat.

Članak 12.
Nastava se odvija prema rasporedu sati i odmora.
SATNICA 1. do 4.razreda
sat 8.00 – 8.45
sat 8.50 – 9.35

VELIKI ODMOR ( 20 minuta)

sat 9.55 – 10.40
sat 10.45 – 11.30
sat 11.35 – 12.20
sat 12.25 – 13.10
sat 13.15 – 14.00
Produženi boravak počinje radom u 11,00 i traje do 16,00.

SATNICA 5. do 8.razreda
sat 8.00 – 8.45
sat 8.50 – 9.35
sat 9.40 – 10.25

VELIKI ODMOR ( 20 minuta)
sat 10.45 – 11.30
sat 11.35 – 12.20
sat 12.25 – 13.10
7. sat 13.15 – 14.00

Članak 13.

Zgrada školske ustanove otključava se u 7.30 sati, a zaključava se u 8:00,
otključava od 13:10 do 13:25 za izlazak učenika.
Izvan radnog vremena navedenog u stavku 1. ovog članka, zgrada se može otključati
po odobrenju ravnatelja.
O otključavanju i zaključavanju školske ustanove na početku radnog dana brine
domar, a na kraju radnog dana spremačice.

Članak 14.
Radno vrijeme ravnatelja od 7.00 do 15.00 sati.
Radno vrijeme kuhara je od 6,00 sati do 14,00 sati.
Radno vrijeme domara od 6, 00 do 14,00.
Radno vrijeme tajnice i računovotkinje od 8:00 do 16:00.
Radno vrijeme spremačica u prijepodnevnoj smjeni je od 6,00 do 14.00 sati, a u
poslijepodnevnoj smjeni od 14,00 do 22,00 sata.
Radno vrijeme školskog pedagoga je od 8.00 do 14:00 sati.

Radno vrijeme školskog psihologa od 8:00 do 14:00 (za razrednu nastavu od
8,00 do 11,00 sati, za predmetnu nastavu od 11,00 do 14,00 sati).

Radno vrijeme školskog knjižničara je od 08.00 do 14.00.
Raspored radnog vremena ravnatelja, tajnika i stručnih suradnika škole u svezi s
prijemom stranaka ističe se na ulaznim vratima njihovih ureda.

Članak 15.

Roditelji mogu razgovarati s učiteljima školske ustanove u vrijeme određeno za
primanje roditelja koje određuju ravnatelj i razrednik (informacije za roditelje, odnosno
Dani otvorenih vrata). Roditelji mogu razgovarati s učiteljima izvan utvrđenog termina u
tijeku njihovog radnog vremena, samo iznimno, uz prethodnu najavu.
Ravnatelj i stručna služba će primati roditelje svaki radni dan uz prethodnu najavu
na broj telefona 052 855-488, 854-328, 880-229, 099 494 2281 ili 099 493 3150.

Članak 16.

Nastava i druge aktivnosti odvijaju se prema rasporedu utvrđenom Godišnjim planom
i programom rada Škole i Školskom kurikulumu.
Članak 17.

Zaposlenici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog
vremena.
Učitelji su dužni dolaziti na posao najkasnije 10 minuta prije početka nastave.

U slučaju spriječenosti pravovremenog dolaska na posao radi kašnjenja ili bolesti,
odnosno drugih razloga, zaposlenik je dužan o tome izvijestiti:
1. ravnatelja (radi odobrenja opravdanih izostanaka),
2. tajnika,
3. voditelja Područne škole (ako zaposlenik taj dan radi u Područnoj školi).
Zaposlenik je o navedenom dužan izvijestiti osobe iz prethodnog stavka prije
početka radnog dana ili dan ranije ako je spriječenost tada nastupila odnosno najmanje u
roku 24 sata od trenutka razloga spriječenosti ako se nije moglo ranije dojaviti razlog
izostanka.

U slučaju opetovanog kašnjenja na posao ili ranijih odlazaka s posla, zaposlenik čini
povredu radne dužnosti.

Članak 18.

Zaposlenik školske ustanove ne može odsustvovati s mjesta rada (radnog mjesta) za
vrijeme radnog vremena bez odobrenja ravnatelja.
Ponašanje suprotno opisanom u prethodnom stavku ovoga članka predstavlja razlog
za stegovnu odgovornost.
Poslove zaposlenika koji odsustvuje s rada, uključujući i poslove dežurstva, obavlja
zaposlenik raspoređen na radno mjesto odsutnog zaposlenika, a odluku o tome donosi
ravnatelj.

Članak 19.

Način evidencije nazočnosti na radu prema Pravilniku o evidenciji radnog vremena
za radnike školskih ustanova određuje ravnatelj.

IV. DEŽURSTVO

Članak 20.

U cilju nesmetanog odvijanja radnog dana u školskoj ustanovi organizira se
dežurstvo učitelja i ostalih zaposlenika.
Dežurni učitelj – odnosi se na matičnu i područnu školu po rasporedu koji utvrđuje
ravnatelj na početku školske godine:

daje obavijesti zaposlenicima, učenicima, roditeljima i ostalim strankama,
nadzire učenike prije početka nastave, za vrijeme velikog odmora u prostorijama i dvorištu
školske ustanove
u blagovaoni vodi brigu o redu i disciplini učenika za vrijeme obroka,
u slučaju odsustva ravnatelja, tajnika i pedagoga škole, ako dođe do potrebe za liječničkom
intervencijom, organizira pružanje prve pomoći, traži hitnu pomoć i obavještava roditelje
učenika,
upisuje u knjigu dežurstva situacije koje nisu u skladu s Kućnim redom
ostali zaposlenici dežuraju po potrebi te u skladu s odlukom ravnatelja.
dežurstvo učitelja započinje u 7:30 i traje do 7:55 kada zvoni za u učionice
učitelji i stručni suradnici dežuraju i tijekom pet minutnih odmora

UJUTRO PRIJE POČETKA NASTAVE: Učitelji dežuraju ispred glavnog ulaza. Na znak
zvona u 7:55 jedan dežurni učitelj odlazi u hol škole. Napomena: u slučaju padalina i
hladnog vremena dežuraju u holu škole.
VELIKI ODMOR: Učitelji koji završavaju 3 sat prate učenike u marendarij. Dva dežurna
učitelja dežuraju u marendariju, a dva dežuraju u dvorištu škole (u slučaju padalina i
hladnog vremena u marendariju). Na znak zvona u 10:40 dva dežurna učitelja koji su
dežurali u marendariju odlaze u hol škole.

MALI ODMORI: Učitelji dežuraju u hodniku na katu prema unaprijed utvrđenom
rasporedu. Učenici predmetne nastave na malom odmoru ne borave u prizemlju (osim
prolaska prema dvorani, knjižnici, učionici tehničke kulture, stručnoj službi, tajništvu).
Učitelji tjelesne i zdravstvene kulture dežuraju u hodniku ispred svlačionica na malom
odmoru uoči nastavnog sata tjelesne i zdravstvene kulture. Učenici ne smiju ulaziti u
dvoranu bez prisustva učitelja.

V. PONAŠANJE UČENIKA I OSTALIH ZAPOSLENIKA U PROSTORIJAMA ŠKOLE

Članak 21.

Učenik je dužan:
ponašati se kulturno za vrijeme boravka u školskoj ustanovi
i izvan nje te se uljudno odnositi prema učiteljima i drugim zaposlenicima,
održavati čistima i urednima prostore školske ustanove
nakon dolaska u školu, odjevne predmete odložiti na mjesto određeno za tu namjenu,
dolaziti uredan u školu,
nositi na nastavu udžbenike, priručnike, bilježnice i drugi pribor.

Članak 22.

Učenici moraju u školu dolaziti uredni i čisti, nije dozvoljena uporaba sredstava za
uljepšavanje (bojenje kose, bojenje noktiju intenzivnim bojama, neprimjereno šminkanje,
intervencije na vanjskom izgledu) koja nisu primjerena dobi i uzrastu učenika. Učenici su
dužni biti primjereno obučeni a odjeća mora pokrivati tijelo i štititi ga (nije dozvoljeno
nositi nedovoljno duge majice koje otkrivaju tijelo, preniske ili prekratke hlače, prozirna
odjeća, majice predubokog izreza i neprimjerenih natpisa i slika, neprimjerene tetovaže
po tijelu).
Odredbe ovog članka, a koje se odnose na odjeću, primjenjuju se na sve radnike Škole.
Ne preporučuje se nošenje nakita i drugih skupih predmeta u Školu, jer u slučaju otuđenja,
oštećenja i gubitka istih Škola ne snosi odgovornost.
U slučaju dolaska učenika neprimjereno obuvenog ili odjevenog, predmetni učitelj uputit će
učenika razredniku, ako nema razrednika taj dan u školi, voditelju područne škole ili stručnom
suradniku koji će kontaktirati roditelje.

Članak 23.
U prostoru školske ustanove strogo je zabranjeno:
unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju,
unošenje oružja,
pušenje,
unošenje i konzumiranje alkohola i narkotika,
igranje igara na sreću i sve vrste kartanja,
unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja,
promidžba i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja,
dovođenje životinja u prostorije ili okoliš školske ustanove,
svako uništavanje školske imovine,
pisanje po zidovima i inventaru,
namjerno oštećivanje osobnih stvari učenika ili odraslih koji borave u prostoru školske
ustanove,
bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma, ostataka hrane i slično,
penjanje na prozore i rukohvate, vikanje, galama i trčanje po hodnicima za vrijeme odmora,
bacanje stvari kroz prozor
Sredstva za osobnu higijenu u sanitarnim čvorovima (sapun, toaletni papir, papirnati
ubrusi,…) koriste se racionalno s ciljem osiguravanja osnovnih higijenskih uvjeta za sve
korisnike školske ustanove i očuvanja njihovog zdravlja.

Nastavni proces

Članak 24.

Svaki učenik ima svoje mjesto rada, koje može promijeniti samo uz dopuštenje
razrednika ili predmetnog nastavnika.

Članak 25.

Prilikom ulaska odnosno izlaska učitelja, zaposlenika ili ravnatelja u/ili iz razreda
učenici su dužni pozdraviti ustajanjem.
Odnos između učitelja i učenika mora biti na razini međusobnog uvažavanja i
pružanja pomoći u ostvarivanju programa.

Članak 26.

Za vrijeme nastave ili drugog oblika organiziranog odgojno-obrazovnog rada u
školskoj ustanovi učenici su dužni aktivno i disciplinirano sudjelovati u nastavi.
Tijekom nastave učenici ne smiju glasno razgovarati, dovikivati se, prepirati i šetati
po razredu ukoliko to ometa nastavni proces.
Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem
ruke.
Tijekom posjeta kazalištu, kinu, na izložbama, izletima, ekskurzijama učenici su
dužni ponašati se u skladu s pravilima ponašanja u školi.

Učiteljsko vijeće, na prijedlog razrednika, može donijeti odluku da učenik zbog
procjene rizika za sigurnost samog učenik i ostalih učenika te ometanja izvođenja
aktivnosti ne sudjeluje u izvanučioničkoj nastavi, uključujući školske izlete i
ekskurzije.
Ova odluka donosi se uzimajući u obzir težinu prekršaja, učestalost neprihvatljivog
ponašanja i moguće sigurnosne rizike za učenika i ostale sudionike izleta.
Roditelji/skrbnici učenika o odluci će biti pravovremeno obaviješteni.
Učeniku kojem je uskraćeno sudjelovanje na izletu bit će osiguran odgovarajući
alternativni oblik nastave ili aktivnosti unutar škole.

Roditelji su dužni u slučaju nepoštivanja pravila ponašanja na izvanučioničkoj nastavi
doći po dijete po pozivu voditelja izvanučioničke nastave. Potpisivanjem suglasnosti za
izlet roditelj se obvezuje na isto.

Članak 27.

Kod napuštanja učionice učenici moraju ponijeti svoje stvari i ostaviti prostor
urednim (pokupiti papire, uvući stolice, obrisati ploču, zatvoriti projektor, zatvoriti
vrata učionice …).
Ukoliko učenici nakon nastave ne ostave uredne učionice (bačen papir, pošarane klupe i
slično), predmetni učitelj je dužan vratiti učenike da počiste učionicu (bace papir u koš,
gumicom obrišu išaranu klupu i slično).
Za stanje učionice nakon nastavnog sata odgovoran je razredni i predmetni učitelj. U
slučaju da je nešto razbijeno javiti majstoru. (isključiti projektor)

Članak 28.

U školsku sportsku dvoranu i garderobu učenici ulaze isključivo u nazočnosti učitelja koji
vodi brigu o urednosti garderobe. Bez propisane sportske opreme nije dopušteno vježbati u
sportskoj dvorani.

Članak 29.

Redari u razredu
na početku nastave pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili oštećenjima
izvješćuju dežurnog ili predmetnog učitelja,
pripremaju učionicu za redovnu nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna
sredstva i pomagala,
prijavljuju učiteljima odsutne učenike,
o nađenim predmetima izvješćuju učitelja, a nađene predmete predaju predmetnom
učitelju, dežurnom učitelju ili tajniku,
Predmeti koje učenici zaborave u učionicama pohranjuje učitelj ili spremačica u garderobu, kabinet ili
na drugo sigurno mjesto, a stvari koje učenici zaborave u drugim prostorima Škole predaju se
ravnatelju, voditelju područne škole, ili u tajništvo Škole.
S izgubljenim stvarima koje nitko ne potražuje do kraja svakog polugodišta, Škola slobodno raspolaže.
nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti
učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima
izvješćuju predmetnog nastavnika

Članak 30.

Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je dužan prijaviti predmetnom ili
dežurnom učitelju.

Članak 31.
Redare određuje razrednik prema abecednom redu.
U slučaju zanemarivanja svojih obaveza, razrednik može redarima produžiti dežurstvo ili
ga ukinuti.

Međusobni odnosi učenika

Članak 32.

Učenici se međusobno pomažu u učenju i drugom radu u svojem razrednom odjelu.

Članak 33.

Učenici se međusobno pomažu u učenju i drugom radu u svojem razrednom odjelu.
Učenici su obvezni, u međusobnoj komunikaciji s prijateljima u razredu i ostalim
učenicima u školi, pridržavati se normi lijepog ponašanja.
U školskoj ustanovi nije dopušteno uništavanje i otuđivanje tuđih stvari.

Članak 34.

Rješavanje problema u odnosima između učenika mora biti utemeljeno na nenasilnoj
komunikaciji.

Članak 35.

Razmirice trebaju učenici riješiti sami i na prijateljski način, a ako to ne uspiju, obratiti se
razredniku, školskom pedagogu, psihologu ili imenovanim osobama za zaštitu prava učenika.
Ako učenik misli da mu je počinjena bilo kakva nepravda ima pravo na pristojan način
obratiti se predmetnom učitelju, razredniku, stručnoj službi, imenovanim osobama za
zaštitu prava učenika ili ravnatelju školske ustanove.
Pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja diskriminacije,
neprijateljstva i nasilja

Članak 36.

U komunikaciji nije dopušteno:
vrijeđanje na bilo kojoj osnovi
omalovažavanje
ismijavanje i slično

Članak 37.

U školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke
pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili
socijalnog podrijetla, imovinskog stanja, članstva u građanskom udrugama, obrazovanja,
društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja,
invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
U školi je zabranjena diskriminacija po bilo kojoj osnovi.
Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. i 2. ovoga članka,
treba svoje saznanje priopćiti razredniku, stručnoj službi ili ravnatelju školske
ustanove.

Članak 38.

U školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i
drugog neprimjerenog ponašanja.
Kod kršenja pravila učitelj je dužan svakom učeniku pristupiti individualno i
spriječiti ili zaustaviti neprimjereno ponašanje. Dozvoljeno je koristiti pedagoške mjere
koje su primjerene dobi učenika i koje potiču na poželjno ponašanje.
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka
1. ovoga članka.
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 3. ovoga članka nastavi s kršenjem
zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog
činjenja.
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć
obratiti najbližoj policijskoj postaji.

Članak 39.

U slučaju nasilničkog ponašanja (tučnjave i slično) školska ustanova
će nakon obavijesti i razgovora s roditeljima, poduzeti propisane prijave nadležnim
institucijama i postupiti sukladno važećim protokolima o postupanju u slučaju nasilja
sukladno Pravilniku o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u
poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim
tijelima.
Postupanje odgojno obrazovnih djelatnika u poduzimanju mjera zaštite prava učenika

Članak 40.

Školska ustanova je dužna učeniku osigurati zaštitu prava propisanih Ustavom Republike
Hrvatske, konvencijama, zakonima i drugim provedbenim propisima Republike Hrvatske te
sukladno Pravilniku o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u
poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim
tijelima.
Školska ustanova je dužna osigurati učeniku provedbu programa kojima se promiče zaštita
njegovih prava, sigurnost i zdravlje.

Članak 41.

Zaštita prava učenika ostvaruje se:
sprječavanjem nasilja između učenika, između učenika i zaposlenika školske ustanove,
između učenika i druge odrasle osobe,
prijavom povrede prava učenika stručnim tijelima školske ustanove,
prijavom povrede prava učenika nadležnim tijelima izvan školske ustanove,
postupanjem stručnih tijela školske ustanove prema žrtvama nasilja,
postupanjem stručnih tijela školske ustanove prema kršiteljima prava učenika,

postupanjem školske ustanove u suradnji s nadležnim tijelima izvan Škole prema žrtvama
nasilja,
postupanjem školske ustanove u suradnji s nadležnim tijelima izvan Škole prema
kršiteljima prava učenika.

Članak 42.

Školska ustanovaje dužna skrbiti o ostvarivanju svih prava učenika, a posebno u
slučajevima svih oblika nasilja, spolne zlouporabe, zanemarivanja, odgojne zapuštenosti,
nehajnog postupanja, zlostavljanja, izrabljivanja ili drugog oblika nehumanog ponašanja.

Članak 43.

Način postupanja učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u poduzimanju mjera
zaštite prava učenika te obveze prijave svakog kršenja propisan je Pravilnikom o načinu
postupanja odgojno-obrazovnih zaposlenika u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te
prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima i obvezujući je za sve odgojno-
obrazovne zaposlenike u školi.

Zabrana korištenja aparata/naprava
1. Mobiteli
U školi ili drugim organizacionim oblicima rada je zabranjeno korištenje mobitela i
drugih sličnih aparata.
Ako učenici u školu donesu mobitele, moraju ih isključiti (ugasiti) te se oni ne smiju
koristiti za vrijeme nastave, osim za potrebe nastave (rješavanje kvizova i slično…) o
čemu odlučuju učitelji tijekom svog sata.
Učenici sa zdravstvenim teškoćama (npr. šećerna bolest) mogu koristiti mobitel za
potrebe kontrole bolesti.
Za mobitele/ostale naprave u potpunosti odgovaraju sami učenici te škola smatra da je
učenik donio mobitel uz dozvolu roditelja/skrbnika. Školska ustanova ne odgovara za
oštećene, izgubljene ili otuđene mobitele.
U slučaju da protivno ovim pravilima, učenik nedozvoljeno koristi mobitel, učitelji imaju
pravo istog mu oduzeti. Mobitel se predaje
razredniku ili stručnoj službi (ukoliko nema razrednika u školi) ili ravnatelju (ukoliko
nema razrednika ni stručne službe) koji o svemu izvještava roditelje.

Odredba iz st. 1. ovog članka o uporabi mobitela za vrijeme nastave (sata) odnosi se i na
učitelje i ostale zaposlenike ako su na zamjeni ili rade s učenicima, osim iznimno, za
potrebe nastave ili e dnevnika.

2. Fotografiranje i snimanje
Strogo je zabranjeno korištenje mobitela (ili drugih aparata koji to omogućavaju) s
namjenom fotografiranja ili snimanja video i audio zapisa u školi i školskoj okolici.
Neovlaštenu uporabu navedenih aparata škola će tretirati kao kršenje pravila Kućnog reda
kao i pravila koja se odnose na zaštitu osobnih podataka.
Članak 44.

Izjave za javnost daje isključivo ravnatelj ili osoba koju ovlasti ravnatelj.

Članak 45.

Školska ustanova nije odgovorna za nestanak stvari i novca učenika za vrijeme njihova
boravka u istoj.
Briga o školskoj imovini

Članak 46.

Dužnost je zaposlenika, učenika i drugih osoba koje borave u školi, skrbiti se o
imovini školske ustanove prema načelu dobroga gospodara. Zaposlenici školske ustanove se
moraju racionalno koristiti sredstvima koja su im stavljena na raspolaganje.
Nakon isteka radnog vremena zaposlenici su dužni uredno pospremiti radne
materijale, provjeriti prostoriju i uređaje, zatvoriti prozore, isključiti električne
aparate i zaključati radne prostorije.

Članak 47.

Knjige posuđene u knjižnici učenik je dužan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
U slučaju oštećenja ili gubitka knjige, učenik je dužan platiti odštetu ili kupiti novu
knjigu.

Članak 48.
Za štetu nastalu u Školi odgovara njen počinitelj.

Počinitelj štete dužan je štetu nadoknaditi u cijelosti ili u dijelovima ovisno o uzrocima i
okolnostima počinjene štete te sukladno odluci ravnatelja Škole, voditelja područne škole ili
Učiteljskog vijeća
Nakon što primijeti ili sazna da je nanesena određena šteta razrednik je dužan
pokušati doznati tko je počinitelj štete.
Za štetu na prostorima, uređajima, knjižnoj građi i cjelokupnoj opremi škole kao i imovini
učenika, učitelja i drugih zaposlenika, počinitelj je dužan nadoknaditi u iznosu tržišne
cijene za njeno dovođenje u prethodno stanje. U slučaju nemogućnosti popravka, dužan je
o svom trošku nabaviti novo.
O nanošenju štete odgovorne osobe u školi izvješćuju roditelje i/ ili skrbnike
učenika s kojima dogovaraju način nadoknade štete.
Učeniku koji svjesno i namjerno otuđi ili ošteti školske stvari ili stvari drugih učenika izriče se
odgovarajuća pedagoška mjera u skladu s odredbama Pravilnika.

U slučaju da se ne može utvrditi tko je počinio štetu, istu će nadoknaditi ostali
učenici solidarno ovisno o mjestu gdje je šteta počinjena. U tom slučaju razrednik je dužan
izvijestiti roditelje na roditeljskom sastanku i obavijestiti ih u kojem će se iznosu šteta
nadoknaditi.

Članak 49.

Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili
drugi kvar zaposlenici i učenici obvezni su prijaviti dežurnom učitelju, tajniku školske
ustanove ili domaru.

Članak 50.

Škola nije odgovorna za međusobnu komunikaciju učenika na društvenim mrežama.
U slučaju saznanja o neprimjerenim sadržajima i nasilju, Škola je dužna postupiti prema
Protokołu o postupanju Škole u kriznim situacijama.
Članak 51.
Sukladno protokolu

Učitelji ili dežurni radnici imaju pravo i obvezu pregledati i oduzeti učenicima predmete koji
ne pripadaju u školu, posebno ako se s njima ometa nastava ili ugrožava sigurnost drugih kao i
vlastita sigurnost.
U slučaju sumnje na posjedovanje predmeta iz stavka 1., učenik je dužan učitelju ili stručnom
suradniku pokazati svoje stvari. U slučaju pronalaska istih Škola je dužna obavijestiti
roditelje/skrbnike.
Ako je ugrožena sigurnost učenika, učitelja i ostalih radnika, učitelj je dužan postupati u
skladu s odredbama Protokola o postupanju u kriznim situacijama Osnovne škole Matije Vlačića
Labin.

VI. ŠKOLSKA PREHRANA

Članak 50.

Svim učenicima koji žele koristiti školsku prehranu omogućena je marenda, a učenicima –
polaznicima produženog boravka omogućen je i ručak.
Učenicima, čiji roditelji nisu uplatili ručak (PB) do datuma dospijeća određenog na
uplatnici, školska ustanova može uskratiti korištenje usluga školske kuhinje do podmirenja
dugova sukladno odredbama iz sklopljenih Ugovora između roditelja/skrbnika i školske
ustanove. U navedenim slučajevima takvi učenici ručaju hranu koju su donijeli od kuće.
Učenici nižih razreda (od 1. do 4.) u pratnji svog razrednog učitelja dolaze na marendu u
pravilu nakon 2. sata. Učenici viših razreda ( od 5. do 8.) dolaze na marendu nakon 3. sata.
Ručak je određen za učenike polaznike produženog boravka na koji ih odvode njihovi
učitelji iz produženog boravka.
Školski jelovnik nalazi se na oglasnim pločama u prostorijama blagovaone te se objavljuje
na web stranici školske ustanove.
Za red u školskoj kuhinji odgovara raspoređeni dežurni učitelj.
Za vrijeme marendanja i ručanja učenici se imaju ponašati pristojno, svoj obrok pojesti u
miru i tišini, a ostatke hrane i pribor za jelo ostaviti na za to predviđena mjesta.
Nije dozvoljeno iznositi hranu na dvorište škole.

VII. MJERE U SLUČAJU KRŠENJA KUĆNOG REDA
KRŠENJE ODREDABA KUĆNOG REDA

Članak 51.

Postupanje prema odredbama Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza zaposlenika
i učenika školske ustanove.
Zaposlenik koji postupi suprotno odredbama Kućnog reda, odgovoran je za težu
povredu radne obveze.
Učenik koji postupi suprotno odredbama Kućnog reda, odgovoran je prema
odredbama Statuta i Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.

Učenicima koji se ne pridržavaju odredbi ovog članka, izriču se pedagoške mjere koje su
uređene Statutom školske ustanove i Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških
mjera.
Mjere se izriču ovisno o težini i učestalosti kršenja odredbi.
Osobu koja za vrijeme boravka u školi i okruženju škole krši kućni red, dežurni učitelj ili
ravnatelj udaljiti će iz prostora školske ustanove.
Ukoliko osoba koja krši kućni red odbije postupiti prema uputama dežurnog učitelja ili
ravnatelja obavijestit će se nadležne službe.
Članak 52.

Sukladno odredbama Pravilnika o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih
ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava
nadležnim tijelima ako učenik ne reagira na upozorenja odgojno-obrazovnih djelatnika
školske ustanove, odgojno-obrazovni djelatnici pozvat će stručnoga suradnika ili razrednika
učenika ili osobu imenovanu za sprečavanje nasilja u školskoj ustanovi, koji će razgovarati s
učenikom i njegovim roditeljem/starateljem.
Roditelj/staratelj učenika obvezan je javiti se na poziv školske ustanove, a ako se
roditelj/staratelj više puta ne odazove pozivu, školska ustanova dužna je obavijestiti
nadležni Centar za socijalnu skrb i Upravni odjel za obrazovanje , sport i tehničku kulturu.
Odgojno-obrazovni djelatnici obvezni su izvijestiti roditelja/staratelja o neprimjerenome
ponašanju njegova djeteta, predložiti mogućnosti rješavanja uočenih problema u školi ili
izvan nje te ih izvijestiti o odredbama Kućnog reda i Statuta vezano uz pravila
ponašanja i pedagoške mjere.
Ako učenici školske ustanove učestalo krše Kućni red, školska ustanova organizirat će
dodatne edukacije učenika i roditelja/staratelja, sukladno potrebama na razini razrednoga
odjela/odgojno-obrazovne skupine ili cijele školske ustanove. Edukacije učenika i roditelja
mogu se provoditi u suradnji s nadležnim institucijama, udrugama, lokalnom zajednicom.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 53.

Ovaj Kućni red stupa na snagu osmoga dana od dana objave na oglasnoj ploči školske
ustanove.

Članak 54.

Stupanjem na snagu ovoga Kućnog reda prestaje važiti Kućni red (Klasa: 011-01/22-02/1;
Urbroj: 2144-15-01-22-1 od 27.01.2022. godine .)
Ovaj Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči dana _______________ godine i stupa na
snagu dana ______________ godine.

Predsjednica Školskog odbora:
Iva Rukavina, dipl.ing.
_______________________________
MP

Klasa: 011-01/25-02/6
Urbroj: 2163-4-9-25-1
Labin, 13.06.2025. godine

Ravnateljica :
Sanja Gregorinić Trumić, prof.
_________________________

Skip to content