Republika Hrvatska
Istarska županija
Osnovna škola Matije Vlačića Labin
KUĆNI RED
Na temelju članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 136/14, 152/14, 07/17,68/18,98/19, 64/20) i članka 60. Statuta Osnovne škole Matije Vlačića Labin (u daljem tekstu: školska ustanova), nakon prethodno provedene rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, Školski odbor na sjednici održanoj dana 27.01.2022. godine donio je
KUĆNI RED
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Kućnim redom Osnovne škole Matije Vlačića Labin utvrđuju se:
– pravila i obveze ponašanja u školskoj ustanovi i njenom unutarnjem i vanjskom
prostoru
– pravila međusobnih odnosa učenika
– pravila međusobnih odnosa učenika i radnika
– radno vrijeme školske ustanove
– pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja,
diskriminacije, neprijateljstva i nasilja te
– način postupanja prema imovini
– druga pitanja važna za unutarnji rad Škole
– školska prehrana
– mjere u slučaju kršenja kućnog reda
U školi je zabranjen svaki oblik promidžbe i prodaje proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja.
Članak 2.
Kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima matične i područne škole OŠ Matije Vlačića Labin (u daljnjem tekstu: školska ustanova). Izrazi koji se koriste u Kućnom redu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 3.
S odredbama Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.
Jedan primjerak Kućnog reda ističe se na vidljivom mjestu u zbornici i na web stranicama školske ustanove. Izvadak ih Kućnog reda škole ističe se na vidljivom mjestu u školskoj ustanovi.
Članak 4.
Za održavanje kućnog reda odgovorni su svi zaposlenici i učenici škole.
- BORAVAK U PROSTORU ŠKOLE
Članak 5.
Učenici, zaposlenici te druge osobe mogu boraviti u prostoru školske ustanove samo tijekom radnog vremena, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i drugim slučajevima o čemu odlučuje ravnatelj školske ustanove i/ili voditelj područne škole.
Stranim osobama nije dozvoljeno samostalno kretanje u prostorima školske ustanove tijekom nastave te ometanje nastavnog procesa. Isti su dužni javiti se dežurnom učitelju ili tajnici, ravnatelju ili stručnom suradniku, te navesti razlog svog dolaska.
Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u školske ustanove strane osobe.
Članak 6.
Učenici imaju obvezu doći pravovremeno u školsku ustanovu, 10 minuta prije početka 1. sata, a napustiti istu najkasnije 10 minuta nakon završetka školskih obveza.
Prije početka prvog sata učenici se okupljaju na školskom dvorištu. Na znak zvona za početak nastave učenici ulaze u učionicu te su obvezni biti na svojim mjestima i pripremati pribor za rad.
Učenici su dužni kroz prostore školske ustanove kretati se desnom stranom te dati prednost prolaza učiteljima, ostalim zaposlenicima školske ustanove, odnosno građanima koji su u posjetu.
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju. Predmetni učitelj je tada dužan evidentirati učenikovo zakašnjenje, upisati koliko je vremena zakasnio, a dužnost razrednika je da taj sat opravda ili ne opravda u skladu s navodima učenika odnosno roditelja.
Učenici koji učestalo neopravdano kasne ili izostaju podliježu pedagoškim mjerama sukladno Statutu školske ustanove.
Članak 7.
Učenici ne smiju bez dozvole napuštati nastavu, izostajati, kasniti na nastavu ili druge oblike organiziranih školskih aktivnosti (INA, izleti, kulturne priredbe, sportska natjecanja i ostalo prema Školskom kurikulumu i rasporedu nastave).
Dozvolu za izostanke daju:
– predmetni učitelj za svoj sat,
– razrednik do 3 radna dana,
– ravnatelj do 7 radnih dana,
– Učiteljsko vijeće za više od 7 radnih dana.
Ukoliko učenik izostaje zbog obveza u nekoj od izvanškolskih aktivnosti voditelji istih dužni su prethodno usmeno ili pismeno zatražiti od ravnatelja odobrenje.
Za vrijeme nastave učenik ne smije biti udaljen sa sata. U slučaju da je takav postupak neminovan, učitelj odvodi učenika razredniku, psihologu, pedagogu ili ravnatelju.
Članak 8.
Izostanke iz škole učenici su dužni opravdati pravovaljanim dokumentom izdanim od nadležnog liječnika ili medicinske ustanove ili ispričnicom roditelja odnosno skrbnika (do 3 dana, osim u iznimnim slučajevima) koju su dužni predati razredniku najkasnije 7 dana nakon što je prestao razlog izostanka.
Učenici su dužni potruditi se, a roditelji voditi računa, o nadoknadi propuštenog gradiva.
Članak 9.
Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 20 minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati zgrade, a za vrijeme velikog odmora mogu boraviti u dvorištu školske ustanove pod nadzorom dežurnog zaposlenika .
Za svako udaljavanje učenika izvan dvorišta školske ustanove, bez dopuštenja učitelja koje se posebno odnosi na velike odmore, odgovornost snose roditelji.
Članak 10.
Učenici ne smiju bez dopuštenja ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja, tajnika ili kabinete stručne službe.
- RADNO VRIJEME
Članak 11.
Školska ustanova radi u petodnevnom radnom tjednu.
Radno vrijeme školske ustanove je od 7.00 do 15.00 sati.
Članak 12.
Nastava se odvija prema rasporedu sati i odmora.
SATNICA 1. do 4.razreda
- sat 00 – 8.45
- sat 50 – 9.35
VELIKI ODMOR ( 20 minuta)
- sat 55 – 10.40
- sat 45 – 11.30
- sat 11.35 – 12.20
- sat 25 – 13.10
- sat 15 – 14.00
Produženi boravak počinje radom u 11,00 i traje do 16,00.
SATNICA 5. do 8.razreda
- sat 00 – 8.45
- sat 50 – 9.35
- sat 40 – 10.25
VELIKI ODMOR ( 20 minuta)
- sat 10.45 – 11.30
- sat 35 – 12.20
- sat 25 – 13.10
- sat 13.15 – 14.00
Članak 13.
Zgrada školske ustanove otključava se prije početka radnog vremena u 7.00 sati, a zaključava se po završetku radnog vremena spremačica u 22.00 sata.
Izvan radnog vremena navedenog u stavku 1. ovog članka, zgrada se može otključati po odobrenju ravnatelja.
O otključavanju i zaključavanju školske ustanove na početku radnog dana brine domar, a na kraju radnog dana spremačice.
Članak 14.
Radno vrijeme ravnatelja, tajnika, računovođe, domara i kuharice je od 7.00 do 15.00 sati.
Radno vrijeme kuhara je od 6,00 sati do 14,00 sati.
Radno vrijeme spremačica u prijepodnevnoj smjeni je od 6,00 do 14.00 sati, odnosno od 7,00 do 15,00 sati, a u poslijepodnevnoj smjeni od 14,00 do 22,00 sata.
Radno vrijeme školskog pedagoga je od 8.00 do 11.00.
Radno vrijeme školskog psihologa za razrednu nastavu je od 8,00 do 11,00 sati, dok je radno vrijeme psihologa u predmetnoj nastavi od 11,00 do 14,00 sati.
Radno vrijeme školskog knjižničara je od 08.00 do 14.00.
Raspored radnog vremena ravnatelja, tajnika i stručnih suradnika škole u svezi s prijemom stranaka ističe se na ulaznim vratima njihovih ureda.
Članak 15.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima školske ustanove u vrijeme određeno za primanje roditelja koje određuju ravnatelj i razrednik (informacije za roditelje, odnosno Dani otvorenih vrata). Roditelji mogu razgovarati s učiteljima izvan utvrđenog termina u tijeku njihovog radnog vremena, samo iznimno, uz prethodnu najavu.
Ravnatelj i stručna služba će primati roditelje svaki radni dan uz prethodnu najavu na broj telefona 052 855-488, 854-328, 880-229, 099 494 2281 ili 099 493 3150.
Članak 16.
Nastava i druge aktivnosti odvijaju se prema rasporedu utvrđenom Godišnjim planom i programom rada Škole i Školskom kurikulumu.
Članak 17.
Zaposlenici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena.
Učitelji su dužni dolaziti na posao najkasnije 10 minuta prije početka nastave.
U slučaju spriječenosti pravovremenog dolaska na posao radi kašnjenja ili bolesti, odnosno drugih razloga, zaposlenik je dužan o tome izvijestiti:
- ravnatelja ili školskog pedagoga (radi odobrenja opravdanih izostanaka),
- tajnika,
- voditelja Područne škole.
Zaposlenik je o navedenom dužan izvijestiti osobe iz prethodnog stavka prije početka radnog dana ili dan ranije ako je spriječenost tada nastupila odnosno najmanje u roku 24 sata od trenutka razloga spriječenosti ako se nije moglo ranije dojaviti razlog izostanka.
U slučaju opetovanog kašnjenja na posao ili ranijih odlazaka s posla, zaposlenik čini povredu radne dužnosti.
Članak 18.
Zaposlenik školske ustanove ne može odsustvovati s mjesta rada (radnog mjesta) za vrijeme radnog vremena bez odobrenja ravnatelja.
Ponašanje suprotno opisanom u prethodnom stavku ovoga članka predstavlja razlog za stegovnu odgovornost.
Poslove zaposlenika koji odsustvuje s rada, uključujući i poslove dežurstva, obavlja zaposlenik raspoređen na radno mjesto odsutnog zaposlenika, a odluku o tome donosi ravnatelj.
Članak 19.
Način evidencije nazočnosti na radu prema Pravilniku o evidenciji radnog vremena za radnike školskih ustanova određuje ravnatelj.
- DEŽURSTVO
Članak 20.
U cilju nesmetanog odvijanja radnog dana u školskoj ustanovi organizira se dežurstvo učitelja i ostalih zaposlenika.
Dežurni učitelj – odnosi se na matičnu i područnu školu po rasporedu koji utvrđuje ravnatelj na početku školske godine
- dolazi na dežurstvo najkasnije 15 minuta prije početka nastave ili dežurstva,
- daje obavijesti zaposlenicima, učenicima, roditeljima i ostalim strankama,
- nadzire učenike prije početka nastave, za vrijeme velikog odmora u prostorijama i dvorištu školske ustanove
- u blagovaoni vodi brigu o redu i disciplini učenika za vrijeme obroka,
- u slučaju odsustva ravnatelja, tajnika i pedagoga škole, ako dođe do potrebe za liječničkom intervencijom, organizira pružanje prve pomoći, traži hitnu pomoć i obavještava roditelje učenika,
- ostali zaposlenici dežuraju po potrebi te u skladu s odlukom ravnatelja.
- PONAŠANJE UČENIKA I OSTALIH ZAPOSLENIKA U PROSTORIJAMA ŠKOLE
Članak 21.
Učenik je dužan:
- ponašati se kulturno za vrijeme boravka u školskoj ustanovi
- i izvan nje te se uljudno odnositi prema učiteljima i drugim zaposlenicima,
- održavati čistima i urednima prostore školske ustanove
- nakon dolaska u školu, odjevne predmete odložiti na mjesto određeno za tu namjenu,
- dolaziti uredan u školu,
- nositi na nastavu udžbenike, priručnike, bilježnice i drugi pribor.
Članak 22.
Učenici moraju u školu dolaziti uredni i čisti, nije dozvoljena uporaba sredstava za uljepšavanje (bojenje kose, bojenje noktiju intenzivnim bojama, neprimjereno šminkanje, intervencije na vanjskom izgledu) koja nisu primjerena dobi i uzrastu učenika. Učenici su dužni biti primjereno obučeni a odjeća mora pokrivati tijelo i štititi ga (nije dozvoljeno nositi nedovoljno duge majice koje otkrivaju tijelo, preniske ili prekratke hlače, prozirna odjeća, majice predubokog izreza i neprimjerenih natpisa i slika, neprimjerene tetovaže po tijelu).
Članak 23.
U prostoru školske ustanove strogo je zabranjeno:
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju,
- unošenje oružja,
- pušenje,
- unošenje i konzumiranje alkohola i narkotika,
- igranje igara na sreću i sve vrste kartanja,
- unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja,
- promidžba i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja,
- dovođenje životinja u prostorije ili okoliš školske ustanove,
- svako uništavanje školske imovine,
- pisanje po zidovima i inventaru,
- namjerno oštećivanje osobnih stvari učenika ili odraslih koji borave u prostoru školske ustanove,
- bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma, ostataka hrane i slično,
- penjanje na prozore i rukohvate, vikanje, galama i trčanje po hodnicima za vrijeme odmora,
- bacanje stvari kroz prozor
- Sredstva za osobnu higijenu u sanitarnim čvorovima (sapun, toaletni papir, papirnati ubrusi,…) koriste se racionalno s ciljem osiguravanja osnovnih higijenskih uvjeta za sve korisnike školske ustanove i očuvanja njihovog zdravlja.
Nastavni proces
Članak 24.
Svaki učenik ima svoje mjesto rada, koje može promijeniti samo uz dopuštenje razrednika ili predmetnog nastavnika.
Članak 25.
Prilikom ulaska odnosno izlaska učitelja, zaposlenika ili ravnatelja u/ili iz razreda učenici su dužni pozdraviti ustajanjem.
Odnos između učitelja i učenika mora biti na razini međusobnog uvažavanja i pružanja pomoći u ostvarivanju programa.
Članak 26.
Za vrijeme nastave ili drugog oblika organiziranog odgojno-obrazovnog rada u školskoj ustanovi učenici su dužni aktivno i disciplinirano sudjelovati u nastavi.
Tijekom nastave učenici ne smiju glasno razgovarati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu ukoliko to ometa nastavni proces.
Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.
Tijekom posjeta kazalištu, kinu, na izložbama, izletima, ekskurzijama učenici su dužni ponašati se u skladu s pravilima ponašanja u školi.
Članak 27.
Kod napuštanja učionice učenici moraju ponijeti svoje stvari i ostaviti prostor urednim (pokupiti papire, uvući stolice …) Za kontrolu navedenog brinu predmetni nastavnik i redari.
Ukoliko učenici nakon nastave ne ostave uredne učionice (bačen papir, pošarane klupe i slično), predmetni učitelj je dužan vratiti učenike da počiste učionicu (bace papir u koš, gumicom obrišu išaranu klupu i slično).
Članak 28.
U školsku sportsku dvoranu i garderobu učenici ulaze isključivo u nazočnosti učitelja koji vodi brigu o urednosti garderobe. Bez propisane sportske opreme nije dopušteno vježbati u sportskoj dvorani.
Članak 29.
Redari u razredu
- na početku nastave pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili oštećenjima izvješćuju dežurnog ili predmetnog učitelja,
- pripremaju učionicu za redovnu nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala,
- prijavljuju učiteljima odsutne učenike,
- o nađenim predmetima izvješćuju učitelja, a nađene predmete predaju predmetnom učitelju, dežurnom učitelju ili tajniku,
- nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju predmetnog nastavnika
Članak 30.
Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je dužan prijaviti predmetnom ili dežurnom učitelju.
Članak 31.
Redare određuje razrednik prema abecednom redu.
U slučaju zanemarivanja svojih obaveza, razrednik može redarima produžiti dežurstvo ili ga ukinuti.
Međusobni odnosi učenika
Članak 32.
Učenici se međusobno pomažu u učenju i drugom radu u svojem razrednom odjelu.
Članak 33.
Učenici su obvezni, u međusobnoj komunikaciji s prijateljima u razredu i ostalim učenicima u školi, pridržavati se normi lijepog ponašanja.
U školskoj ustanovi nije dopušteno uništavanje i otuđivanje tuđih stvari.
Članak 34.
Rješavanje problema u odnosima između učenika mora biti utemeljeno na nenasilnoj komunikaciji.
Članak 35.
Razmirice trebaju učenici riješiti sami i na prijateljski način, a ako to ne uspiju, obratiti se razredniku, školskom pedagogu, psihologu ili imenovanim osobama za zaštitu prava učenika.
Ako učenik misli da mu je počinjena bilo kakva nepravda ima pravo na pristojan način obratiti se predmetnom učitelju, razredniku, stručnoj službi, imenovanim osobama za zaštitu prava učenika ili ravnatelju školske ustanove.
Pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja diskriminacije, neprijateljstva i nasilja
Članak 36.
U komunikaciji nije dopušteno:
- vrijeđanje na bilo kojoj osnovi
- omalovažavanje
- ismijavanje i slično
Članak 37.
U školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovinskog stanja, članstva u građanskom udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
U školi je zabranjena diskriminacija po bilo kojoj osnovi.
- Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. i 2. ovoga članka, treba svoje saznanje priopćiti razredniku, stručnoj službi ili ravnatelju školske ustanove.
Članak 38.
U školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugog neprimjerenog ponašanja.
Kod kršenja pravila učitelj je dužan svakom učeniku pristupiti individualno i spriječiti ili zaustaviti neprimjereno ponašanje. Dozvoljeno je koristiti pedagoške mjere koje su primjerene dobi učenika i koje potiču na poželjno ponašanje.
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 3. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.
Članak 39.
U slučaju nasilničkog ponašanja (tučnjave i slično) školska ustanova
će nakon obavijesti i razgovora s roditeljima, poduzeti propisane prijave nadležnim institucijama i postupiti sukladno važećim protokolima o postupanju u slučaju nasilja sukladno Pravilniku o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima.
Postupanje odgojno obrazovnih djelatnika u poduzimanju mjera zaštite prava učenika
Članak 40.
Školska ustanova je dužna učeniku osigurati zaštitu prava propisanih Ustavom Republike Hrvatske, konvencijama, zakonima i drugim provedbenim propisima Republike Hrvatske te sukladno Pravilniku o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima.
Školska ustanova je dužna osigurati učeniku provedbu programa kojima se promiče zaštita njegovih prava, sigurnost i zdravlje.
Članak 41.
Zaštita prava učenika ostvaruje se:
- sprječavanjem nasilja između učenika, između učenika i zaposlenika školske ustanove, između učenika i druge odrasle osobe,
- prijavom povrede prava učenika stručnim tijelima školske ustanove,
- prijavom povrede prava učenika nadležnim tijelima izvan školske ustanove,
- postupanjem stručnih tijela školske ustanove prema žrtvama nasilja,
- postupanjem stručnih tijela školske ustanove prema kršiteljima prava učenika,
- postupanjem školske ustanove u suradnji s nadležnim tijelima izvan Škole prema žrtvama nasilja,
- postupanjem školske ustanove u suradnji s nadležnim tijelima izvan Škole prema kršiteljima prava učenika.
Članak 42.
Školska ustanovaje dužna skrbiti o ostvarivanju svih prava učenika, a posebno u slučajevima svih oblika nasilja, spolne zlouporabe, zanemarivanja, odgojne zapuštenosti, nehajnog postupanja, zlostavljanja, izrabljivanja ili drugog oblika nehumanog ponašanja.
Članak 43.
Način postupanja učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te obveze prijave svakog kršenja propisan je Pravilnikom o načinu postupanja odgojno-obrazovnih zaposlenika u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima i obvezujući je za sve odgojno-obrazovne zaposlenike u školi.
Zabrana korištenja aparata/naprava
- Mobiteli
U školi ili drugim organizacionim oblicima rada je zabranjeno korištenje mobitela i drugih sličnih aparata.
Ako učenici u školu donesu mobitele, moraju ih isključiti (ugasiti) te se oni ne smiju koristiti za vrijeme nastave.
Za iste u potpunosti odgovaraju sami učenici te škola smatra da je učenik donio mobitel uz dozvolu roditelja/skrbnika.
U slučaju da protivno ovim pravilima, učenik nedozvoljeno koristi mobitel, učitelji imaju pravo istog mu oduzeti do kraja sata. U slučaju ponovljenog prekršaja mobitel se predaje razredniku koji o svemu izvještava roditelje.
Školska ustanova ne odgovara za oštećene, izgubljene ili otuđene mobitele.
Odredba iz st. 1. ovog članka o uporabi mobitela za vrijeme nastave (sata) odnosi se i na učitelje i ostale zaposlenike ako su na zamjeni ili rade s učenicima.
- Fotografiranje i snimanje
Strogo je zabranjeno korištenje mobitela (ili drugih aparata koji to omogućavaju) s namjenom fotografiranja ili snimanja video i audio zapisa u školi i školskoj okolici.
Neovlaštenu uporabu navedenih aparata škola će tretirati kao kršenje pravila Kućnog reda kao i pravila koja se odnose na zaštitu osobnih podataka.
Članak 44.
Izjave za javnost daje isključivo ravnatelj ili osoba koju ovlasti ravnatelj.
Članak 45.
Školska ustanova nije odgovorna za nestanak stvari i novca učenika za vrijeme njihova boravka u istoj.
Briga o školskoj imovini
Članak 46.
Dužnost je zaposlenika, učenika i drugih osoba koje borave u školi, skrbiti se o imovini školske ustanove prema načelu dobroga gospodara. Zaposlenici školske ustanove se moraju racionalno koristiti sredstvima koja su im stavljena na raspolaganje.
Nakon isteka radnog vremena zaposlenici su dužni uredno pospremiti radne materijale, provjeriti prostoriju i uređaje, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 47.
Knjige posuđene u knjižnici učenik je dužan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
U slučaju oštećenja ili gubitka knjige, učenik je dužan platiti odštetu ili kupiti novu knjigu.
Članak 48.
Učenici su odgovorni za štetu koju učine na imovini škole prema odredbama Zakona o obveznim odnosima.
Nakon što primijeti ili sazna da je nanesena određena šteta razrednik je dužan pokušati doznati tko je počinitelj štete.
Za štetu na prostorima, uređajima, knjižnoj građi i cjelokupnoj opremi škole kao i imovini učenika, učitelja i drugih zaposlenika, počinitelj je dužan nadoknaditi u iznosu tržišne cijene za njeno dovođenje u prethodno stanje. U slučaju nemogućnosti popravka, dužan je o svom trošku nabaviti novo.
O nanošenju štete odgovorne osobe u školi izvješćuju roditelje i/ ili skrbnike učenika s kojima dogovaraju način nadoknade štete. Ako se utvrdi da je šteta počinjena namjerno, prema počinitelju će se izreći odgovarajuće pedagoške mjere.
U slučaju da se ne može utvrditi tko je počinio štetu, istu će nadoknaditi ostali učenici solidarno ovisno o mjestu gdje je šteta počinjena. U tom slučaju razrednik je dužan izvijestiti roditelje na roditeljskom sastanku i obavijestiti ih u kojem će se iznosu šteta nadoknaditi.
Članak 49.
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar zaposlenici i učenici obvezni su prijaviti dežurnom učitelju, tajniku školske ustanove ili domaru.
- ŠKOLSKA PREHRANA
Članak 50.
Svim učenicima koji žele koristiti školsku prehranu omogućena je marenda, a učenicima – polaznicima produženog boravka omogućen je i ručak.
Učenicima, čiji roditelji nisu uplatili marendu ili ručak (PB) do datuma dospijeća određenog na uplatnici, školska ustanova može uskratiti korištenje usluga školske kuhinje do podmirenja dugova sukladno odredbama iz sklopljenih Ugovora između roditelja/skrbnika i školske ustanove. U navedenim slučajevima takvi učenici marendaju ili ručaju hranu koju su donijeli od kuće.
Učenici nižih razreda (od 1. do 4.) u pratnji svog razrednog učitelja dolaze na marendu u pravilu nakon 2. sata. Učenici viših razreda ( od 5. do 8.) dolaze na marendu nakon 3. sata.
Učenicima koji ne koriste usluge školske kuhinje, odnosno ne marendaju, nije dozvoljen pristup u prostor blagovaonice osim ako ne jedu marendu koju su ponijeli od kuće.
Ručak je određen za učenike polaznike produženog boravka na koji ih odvode njihovi učitelji iz produženog boravka.
Školski jelovnik nalazi se na oglasnim pločama u prostorijama blagovaone te se objavljuje na web stranici školske ustanove.
Za red u školskoj kuhinji odgovara raspoređeni dežurni učitelj.
Za vrijeme marendanja i ručanja učenici se imaju ponašati pristojno, svoj obrok pojesti u miru i tišini, a ostatke hrane ostaviti na za to predviđena mjesta.
VII. MJERE U SLUČAJU KRŠENJA KUĆNOG REDA
KRŠENJE ODREDABA KUĆNOG REDA
Članak 51.
Postupanje prema odredbama Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza zaposlenika i učenika školske ustanove.
Zaposlenik koji postupi suprotno odredbama Kućnog reda, odgovoran je za težu povredu radne obveze.
Učenik koji postupi suprotno odredbama Kućnog reda, odgovoran je prema odredbama Statuta i Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.
Učenicima koji se ne pridržavaju odredbi ovog članka, izriču se pedagoške mjere koje su uređene Statutom školske ustanove i Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.
Mjere se izriču ovisno o težini i učestalosti kršenja odredbi.
Osobu koja za vrijeme boravka u školi i okruženju škole krši kućni red, dežurni učitelj ili ravnatelj udaljiti će iz prostora školske ustanove.
Ukoliko osoba koja krši kućni red odbije postupiti prema uputama dežurnog učitelja ili ravnatelja obavijestit će se nadležne službe.
Članak 52.
Sukladno odredbama Pravilnika o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih
ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava
nadležnim tijelima ako učenik ne reagira na upozorenja odgojno-obrazovnih djelatnika školske ustanove, odgojno-obrazovni djelatnici pozvat će stručnoga suradnika ili razrednika učenika ili osobu imenovanu za sprečavanje nasilja u školskoj ustanovi, koji će razgovarati s učenikom i njegovim roditeljem/starateljem.
Roditelj/staratelj učenika obvezan je javiti se na poziv školske ustanove, a ako se
roditelj/staratelj više puta ne odazove pozivu, školska ustanova dužna je obavijestiti nadležni Centar za socijalnu skrb i Upravni odjel za obrazovanje , sport i tehničku kulturu.
Odgojno-obrazovni djelatnici obvezni su izvijestiti roditelja/staratelja o neprimjerenome
ponašanju njegova djeteta, predložiti mogućnosti rješavanja uočenih problema u školi ili
izvan nje te ih izvijestiti o odredbama Kućnog reda i Statuta vezano uz pravila
ponašanja i pedagoške mjere.
Ako učenici školske ustanove učestalo krše Kućni red, školska ustanova organizirat će
dodatne edukacije učenika i roditelja/staratelja, sukladno potrebama na razini razrednoga
odjela/odgojno-obrazovne skupine ili cijele školske ustanove. Edukacije učenika i roditelja
mogu se provoditi u suradnji s nadležnim institucijama, udrugama, lokalnom zajednicom.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 53.
Ovaj Kućni red stupa na snagu osmoga dana od dana objave na oglasnoj ploči školske ustanove.
Članak 54.
Stupanjem na snagu ovoga Kućnog reda prestaje važiti Kućni red (Klasa: 602-01/15-03/5;
Urbroj: 2144-15-01-15-1 od 09.11.2015. godine .)
Ovaj Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči dana 27.01.2022. godine i stupa na snagu dana 04.02.2022. godine.
Predsjednica Školskog odbora:
Iva Rukavina, dipl.ing.
_______________________________
MP
Klasa: 011-01/22-02/1
Urbroj: 2144-15-01-22-1
Labin, 27.01.2022. godine
Ravnatelj :
Edi Juričić, prof.
_______________________