U sklopu nastave prirode u 6.razredu održano je predavanje o RRR konceptu čiji je cilj bio
educirati učenike o načinima izbjegavanja stvaranja otpada (reduce), ponovnom korištenju
otpada (reuse) te pravilnom odvajanju otpada (recycle). Također, na predavanju se pojasnio
što je ekološki otisak te su uz pomoć ankete učenici odredili vlastiti ekološki otisak.
Učenici su potom dobili zadatak primijeniti kroz 2 tjedan RRR koncepta u svakodnevnom
životu.
Učenici su trebali provesti i dokumentirati aktivnosti vezane uz RRR koncept što je
uključivalo 2 aktivnosti izbjegavanja stvaranja otpada, 2 aktivnosti vezane uz ponovno
vrednovanje/korištenje i 1 aktivnost odvajanja/recikliranja otpada. Svi učenici su provedene
aktivnosti prezentirali ostalim učenicima u razredu putem plakata ili Power Point prezentacije.
Rezultati su uključivali brojne i različite aktivnosti u kategoriji izbjegavanja stvaranja otpada
poput korištenje platnenih vrećica za kupovinu umjesto plastičnih, nošenje
staklenih/višekratnih boca za piće u školu umjesto kupovine sokova u povratnim plastičnim
bocama, korištenje lanjskih neispunjenih bilježnica umjesto kupovine novih. Izbjegavalo se
kupovati voće i povrće zapakirano u plastičnu ambalažu već se pakiralo u vlastite mrežaste
vrećice te se koristila torba za spremanje opreme za tjelesni odgoj umjesto plastične vrećice.
U kategoriji ponovnog korištenja otpada izradili su se brojni likovni radovi od starog papira ili
plastične ambalaže, poklonile su se igračke i prerasla odjeća mlađim rođacima i prijateljima,
a staklenke su se pretvorile u vaze. Pojedini učenici su uz pomoć roditelja obojali stari
namještaj kako bi produljili njegovo korištenje.
Učenici su također pokazali dobro znanje i svijest o važnosti pravilnog odvajanja otpada te
su plastični, papirnatu i staklenu ambalažu odložili u za to predviđene spremnike. Mnogi su
kompostirali vrtni i kućni organski otpad te vratili povratnu plastičnu ambalažu u trgovinu.
Pojedinci su posjetili i reciklažno dvorište kako bi odložili elektronički otpad.
IVA RUKAVINA