Danas, 12.03.2025. Bajkaonica kroz četiri godišnja doba, održana je u Rapcu, u Područnoj školi. To je treća bajkaonica od četiri bajkaonice u sklopu projekta: Bajkaonica kroz četiri godišnja doba.

Učenici prvašići Matične škole krenuli su u kišno jutro, autobusom u Rabac. Bila je to njihova prva zajednička vožnja autobusom i činilo im se da idu jaaako daleko. I „kiša“ je bila sretna zbog toga pa je prestala padati.

Naši prijatelji i učiteljice iz Rapca veselo su nas dočekali i upoznali sa svojom malom ali srećom ispunjenom mjesnom školom. Škola je odjednom postala pretijesna jer je došlo tridesetak novih prvašića.

Za treću proljetnu bajkaonicu odabrali su slikovnicu Medino proljeće, Elli Woollard & Briony May Smitha. Razigrana je to slikovnica u stihovima o malom medi. Medo se u proljeće budi iz dugog sna te odlazi u potragu za igrom i prijateljima. Na početku mu društvo pravi samo mali oblutak uz stazu koji krije iznenađenje.

Prethodilo je i upoznavanje sa Kanishibaiem – oblikom japanskog uličnog kazališta i pripovijedanja koji je bio popularan tijekom Velike depresije 1930-ih i poslijeratnog razdoblja u Japanu sve do pojave televizije sredinom 20. stoljeća.

Naučili su da je to umjetnost pripovijedanja uz pomoć slika, u prijevodu „papirnato kazalište” (kami – papir, shibai – igrati/gluma), a može se objasniti kao niz ilustracija smještenih u drvenoj kutiji (butai).

Kamishibai pripovjedač (gito) išao je na biciklu od sela do sela. Na biciklu je imao drvenu kutiju (butai) u kojoj su smještene slike pomoću kojih bi pripovijedao priču. Iza drvene kutije bile su ladice s bombonima koje bi pripovjedač sam izrađivao i prodavao. Gito je drvenim štapićima (hiošigi) djecu pozivao da kupe bombone. Kao nagradu za kupljene bombone djeca bi dobila priču popraćenu slikama.

Nakon novih znanja i čitanja slikovnice otkrili su što se krilo u oblutku. Zaključili su da je proljeće pravo čudo koje rađa nove živote, prilike, stvara čaroliju među biljkama i životinjama te iz godine u godinu mijenja sliku prirode čudesnim oblicima i bojama. Tu su spoznaju učenici povezali s upravo obrađenim sadržajima prirode i društva.

Nakon određivanja redoslijeda radnje, uslijedilo je likovno izražavanje tj. izrada slika za pripovijedanje uz proljetnu glazbenu podlogu.

Učenici su samostalno odabrali šest slika koje su predstavljale redoslijed radnje.

Okušali su se u pripovijedanju prema slikama što je izmamilo veliko zadovoljstvo i znatiželju kod svih učenika  te će se svi na satovima izvannastavnih aktivnosti okušati u spomenutom.

Učenici su dobili na važnosti i samopouzdanju. Morali su paziti na ljepotu i točnost pripovijedanja prema slikama, intonaciju i glas, a sve uz zvučnu kulisu.

Uslijedio je veliki aplauz, zajednička pjesma, bomboni te radovanje ponovnoj ljetnoj bajkaonici.

P.S. Hvala na toplom gostoprimstvu učenika i učiteljica PŠ Rabac. Vidimo se uskoro opet!

Učiteljice: Nagua, Lorena i Marta

Skip to content